Аудит та легалізація програмного забезпечення
Рішення для учбових закладів

Дизайн тригери для сайту

Дизайн тригери для сайту

Привіт! Мене звати Антоніна Посохіна. З 2009 року я професійно займаюсь створенням логотипів, ілюстрацій UX/UI дизайном сайтів та мобільних застосунків для іноземних та вітчизняних компаній. Також співпрацюю з командами розробників з США, Європи, Росії та України, виконуючи проекти створення корпоративних сайтів та інтернет магазинів, відповідаючи за розробку концепції дизайну інтерфейсу та створення графіки.

Сьогодні я вам розповім про дизайн тригери для сайту.
Ця стаття написана на основі матеріалів доповіді, яку я робила на Всеукраїнському семінару 1С-Бітрікс 5 червня 2014 року.
На моєму персональному сайті є російськомовний варіант статті.

ec610335bc6a2cfc50a6df2c899c8151.JPG

Останнім часом збільшилась кількість замовлень на Landing page, і в технічному завданні окремо прописана вимога на дизайн сторінки із використанням так званих тригерів. І цих тригерів в постановці задачі іноді так багато, що мені доводиться доказувати замовникам, що це вже перебор і зменшувати кількість тригерів. Справа в тому, що хвиля попиту на Landing page тільки недавно дійшла до нас і ще не сформовано культури їх використання, тому в інтернеті попадається багато одноманітних, зроблених за шаблоном лендінгів, на яких хтось умудрився розмістити майже всі можливі типи тригерів, толком не розуміючи як вони працюють.
Мета моєї статті - розказати вам про види дизайн тригерів і прояснити коли їх доцільно використовувати.


d4f15cab68bba76a882f0948fb2d4a6c.JPG

Про дизайн тригери вперше я дізналася на сайті Агентства ZURB, що проводить тренінги та курси для продакт-дизайнерів.
Доречі, там є бібліотека дуже цікавих та корисних знань, які я використовую у проектах, тому я рекомендую цей сайт і колегам дизайнерам.
Zurb створив картотеку із 30 дизайн-тригерів, яку можна використовувати при проектуванні сайтів.

Ще я знайшла на Амазоні ось таку книжку про Тригери, що видана у червні 15 років назад і навіть трохи символічно, що тільки сьогодні ми про них заговорили :)

Що ж таке дизайн-тригери?
Це психологічні мотиватори, когнітивні упередження та моделі поведінки, що спонукають відвідувача сайту робити саме те, що нам потрібно: звернути увагу на переваги товару, заповнити форму, швидше прийняти рішення про покупку, зайти на сайт наступного дня.

На цьому слайді показано перелік основних цілей, для досягнення яких використовуються дизайн-тригери.

b79eec1c6eab038c43a39ffa1a67588e.JPG


Для сьогоднішньої статті я підібрала 10-ку самих популярних дизайн-тригерів, а саме:

1d10437ba7fbbe2ce2f73df1dcb7b806.JPG

Мотивація досягнення (Achievement)

Досягнення, що сприймаються користувачами як значимі та актуальні саме для них і при цьому не здаються їм занадто простими, підвищують мотивацію.

Дайте користувачам відчути потребу в досягненні: запропонуйте їм вирішити задачу за привабливу винагороду.
Ставте їм цілі, подаруйте їм можливість отримання нових статусів , рівнів, значків, нашивок і т.і. Якщо ваш продукт містить елементи соціальної мережі, відстежуйте активність користувачів і обсяг створюваного ними контенту і забезпечте їм зворотний зв'язок. Зробіть так, щоб учасники могли порівнювати свої досягнення. Дозвольте користувачам ставити свої власні цілі: досягнення, в яких вони особисто зацікавлені, принесуть їм більше задоволення. Нагорода не повинна здаватися чимось недосяжним або не вартим зусиль - тоді користувачі збережуть мотивацію.
На сайті Девелоп програмісти отримають бали та бейджики за те що публікують нові програми та виконують завдання. А потім, назбиравши достатню кількість, можуть їх обміняти на різні цікаві нагороди, наприклад телефон.

06db040d1de4a9bfd3c9bb068a4e4d9d.JPG
Мотивацію досягнення можна використовувати для того, щоб:
  • Викликати у клієнта бажання повернутися за новою покупкою
  • Збільшити лояльність до бренду
c315c221bb6627c3d75d9ec3d52a3103.JPG

Звернення до цінностей (Appeal to Values)

Усі рішення, люди приймають, спираючись на свої життєві цінності. Бренди, що апелюють до цінностей споживачів, можуть розраховувати на їх лояльність. Якщо користувачам здається, що бренд поділяє їх цінності, між ними виникає певний зв'язок.
Спільні цінності - основа довірчих відносин як між людьми, так і між компаніями.
Споживачі хочуть знати, на яких принципах компанія будує свої відносини зі світом. Зробіть ваші цінності і соціальну позицію очевидними для клієнтів. Постарайтеся прив'язати їх до своїх продуктів або послуг, залучіть їх у процес споживання товару. Якщо зараз ваша компанія не проявляє ніякої соціальної активності, з'ясуйте, що важливо для ваших покупців, і знайдіть спосіб підтримати їх погляди.
966c3571ffb8bc5c2b29ff3beb0d8b1d.JPG

Звернення до цінностей допоможе:  
  • Переманити споживача іншого бренду
  • Збільшити лояльність до бренду
Авторитет (Authority)
180b7d8b69645ae580809f661fab805e.JPG

Надати інформації вагу і викликати до неї довіру користувачів допоможуть авторитетні думки ззовні. Свідоцтва причетності до проекту визнаних експертів формують у споживачів потрібні вам очікування і впливають на прийняті ними рішення.

Щоб підвищити довіру до сайту з боку користувачів, постарайтеся знайти авторитетних людей, чий імідж можна пов'язати з товарами або послугами вашої компанії. Підтримайте  вплив їх особистого авторитету правдивою інформацією, відгуками і оцінками. Заявіть про свою компанію як про впливового гравця ринку, розмістіть на видному місці нагороди та інформацію про досягнення.
054c7ef70a37efbdc53c5f74c1126b4d.JPG

Вплив авторитету можна використовувати для того, щоб:  
  • Знизити показник відмов
  • Провести відвідувачів вглиб сайту
Колекціонування (Collecting)

Кожен з нас щось збирає. Для деяких людей збирання колекції і догляд за нею становлять важливу частину життя.

Використовуйте пристрасть споживачів до колекціонування - дайте їм можливість збирати на сайті власні добірки.
Не обмежуйтеся одним типом «експонатів», нехай кожен знайде щось до душі - щось, що викличе емоційну прихильність саме в нього. Зв'яжіть предмети колекціонування з пропонованим товаром або послугою, це посилить сайт з точки зору контенту.
Ви можете нагороджувати колекціонерів спеціальними статусами або рівнями, зробити добірки відкритими для інших користувачів або для «розшарювання» в соцмережах. Нехай одні колекції будуть кінцеві, а інші - відкриті для нових надходжень.
d2f1cf76d6bddcef653289e451812e45.JPG

Наприклад, на цьому слайді користувач складає колекцію своїх рецептів.

cb439c4efe4256f5110feba0fa8d98ea.JPG

Тригер «Колекціонування» можна використовувати для того, щоб:
  • Викликати у клієнта бажання повернутися за новою покупкою
  • Збільшити лояльність до бренду
Сила естетики (Faith in Aesthetics)
c53471c5da4cfa2819b9be5d09a7f513.JPG

Зовнішнє оформлення сайту важливіше, ніж може здатися на перший погляд. Найчастіше думка користувачів про зовнішній вигляд ресурсу формується ще до того, як вони починають працювати з ним, крім того, вони вважають красиві сайти більш зручними.

Зовнішня привабливість особливо важлива на етапі першого знайомства з сайтом. Якщо користувачі вирішать, що сайт простий у використанні , вони тут же спробують використовувати його.
Будьте готові до того, що думка користувачів про оформлення сайту відіб'ється на сприйнятті його надійності , технологічності і т.і. Не чекайте, що продумане юзабіліті візьме все на себе - в першу чергу сайт повинен добре виглядати.
Крім того, не варто розраховувати на те , що користувачі змінять свою думку про сайт після того, як почнуть ним користуватися. Якщо зовні сайт непривабливий, навіть чудова реалізація функцій не зможе реабілітувати його в очах користувачів.
Ми підсвідомо тягнемося до прекрасного :)

805da083c6d3219a101f12cb5625e5ea.JPG

Тригер «Сила естетики» допоможе:
  • Викликати у клієнта бажання повернутися за новою покупкою
  • Збільшити лояльність до бренду
  • Знизити коефіцієнт відмов

Обмеження кількості опцій (Limited Choices)

48aa78c8c2709550f2ae6e977cb8848d.JPG
Дуже часто обмеження полегшують задачу вибору. Хоча вивчати нескінченну різноманітність можливостей дуже захоплює, необхідність прийняти остаточне рішення може засмутити користувачів і збити їх з пантелику.

Визначте, де на вашому сайті користувачі будуть стикатися з необхідністю вибору і знайдіть спосіб обмежити число опцій. Одне з рішень полягає в тому, щоб збільшити число категорій, скоротивши, таким чином, кількість пунктів у кожній з них. Допоможіть користувачам швидко звузити коло пошуку і знайти те, що їм дійсно потрібно. Розрахуйте обсяг інформації, яка супроводжуватиме кожен варіант. Надлишок інформації також веде до перевантаження і нездатності прийняти рішення.
Що стосується інтерфейсів, тут треба подумати про те, як вибір впливає на взаємодію із сайтом. Користувачі хочуть відчувати впевненість у своїх діях, а надлишок опцій може їх заплутати.
6eccb4ff045f38180e1c344f1ecc942e.JPG

Обмеження числа варіантів допоможе:
  • Мотивувати користувачів на покупку
  • Своєчасно дати відвідувачам потрібну інформацію
  • Провести відвідувачів вглиб сайту
Побоювання втрати (Loss Aversion)

Бажання уникнути втрат і ризику здається нам цілком природним. Якщо порівняти втрату і придбання товару однакової цінності, втрата здається нам більш відчутною.

Небажання отримати знижку або відмову взяти участь у розпродажі можна сприйняти втраченою вигодою. Наприклад, фраза «ви втратите гроші, якщо відмовитеся» подіє сильніше, ніж фраза «взявши участь в акції, ви заощадите».

На цьому слайді ви бачие тригер у вигляді таймера, який показує скільки часу залишилось до закінчення акції.

5ecb8fb0a459eb0faec821da0c0fbb3c.JPG

Користувач, створюючи сам єдиний у своєму роді унікальний дизайн, з більшою вірогідністю замовить товар.
Чим більше часу користувач інвестує в налаштування пристрою чи продукту, тим більше шансів, що він його купить.

a5ae2b60475818bb30cc9f7c81bdb242.JPG
Страх втрати можна використовувати для того, щоб довести процес оформлення покупки до кінця.

Читабельність (Readability)

bdd38c128568fd6415e80a75efe29e83.JPG

Користувачі, швидше за все, продовжать читання, якщо вони проглянуть декілька перших рядків. Заголовок, слоган може спонукати їх почати прочитати увесь матеріал.

Розглянемо кількість символів і візуальну довжину кожного рядка. Оптимальна кількість 52 - 100 символів в рядку. Якщо ви пропонуєте користувачу прочитати довгу статтю, то зробіть перших два рядки крупним шрифтом, щоб читач міг їх легко просканувати, зацікавитись і продовжити читання.

Ширина стовпчика в макеті ще одна річ, яку варто брати до уваги. Рекомендовані співвідношення стовпчиків вказано на слайді.

f6bb0a6ee87d88386bc7ad1028da340b.JPG
Дефіцит (Scarcity)

406773eb2ae70771b95f7494a7572a45.JPG
Дуже часто зменшення цінності товару безпосередньо пов'язана з його доступністю. І навпаки, як тільки кількість доступних одиниць стає обмежено, інтерес до товару зростає.

59369bdee7e8e087e4ff64a09375ff53.JPG
За допомогою цього тригеру можна підштовхнути користувачів до дії. Розкажіть їм, що число товару обмежене або його випуск скоро припиниться. Завдяки своїй унікальності товар стане більш цінним в очах споживачів. Покупцям подобається змагатися один з одним у гонитві за рідкісним придбанням. Запропонуйте переможцям винагороду. Пам'ятайте, не можна роздувати ажіотаж за допомогою неправдивої інформації – так ви ризикуєте зіпсувати репутацію компанії і втратити довіру клієнтів.


Ефект Зейгарник (Zeigarnik Effect)

Незавершені завдання продовжують турбувати нас навіть після того, як ми взяли до уваги нові цілі. Деталі незавершеного завдання буває набагато простіше згадати і тільки поставивши галочку, ми можемо дозволити собі розслабитися і забути їх назавжди.

b5f785e7f5eb306d20233710bd7d196c.JPG
Подумайте, як ефект Зейгарник може проявити себе в поведінці користувачів вашого сайту. Допоможіть їм впоратися з напруженням, викликаним незавершеним завданням, розбивши складні процеси на прості кроки. Зробіть так, щоб до незавершених завдань завжди було просто повернутися. Використовуйте візуальні індикатори (наприклад, рядок стану), щоб наприкінці користувачі могли повною мірою випробувати відчуття завершеності завдання.
Красива візуалізація даних, що викликає бажання заповнити резюме до кінця.

9178b1db1d4a624f680185c650f31299.JPG

Ефект Зейгарник можна використовувати для того, щоб:  
  • Довести процес оформлення покупки до кінця
  • Збільшити кількість реєстрацій
  • Заохотити користувача залишити відгук про ваш продукт
05bd623e2df9b02dd69b4fb50da7a218.JPG
Важливо розуміти, що з часом, на рекламу у людини виробляється імунітет.
І тоді сайт, на якому без обдумування наліплено підряд усі можливі тригери, відвідувачі залишатимуть одразу після відкриття – відповідно зростатиме кількість відмов, але ж за перехід з пошуковика ви вже заплатили.

Тому я закликаю вас творчо підходити до створення сайту. Починайте із того, яку цінність він нестиме вашим клієнтам, важливо не тільки те що ви продали, а й те, як ви це зробили.
Не "зомбуйте" їх, дайте можливість прийняти зважене рішення і купити у вас товар чи послугу так, щоб потім вони хотіли повернутися до вас знову і знову.

Дякую за увагу!